A motor, a hagyományos négyütemű motor elvén működik. A motor forgórészből, állórészekből, és a tereket elválasztó reteszlapokból áll, melyek az állórész és a fogórész közötti tereket alakítják ki.
A forgórész két oldala a szívó és kipufogó csatornákat tartalmazzák. A palástfelületek a megfelelő munkaütemeket hozzák létre.
A forgórész a felső holtpotnak nevezett pontól indul, ilyenkor keresztöblítés van.Tovább forgatva a kipufogó rést zárja a forgórész, a szívót pedig teljesen kinyitja, igy szabaddá válik a szivás útja, és az egyik növekvő térbe beáramlik a robbanó elegy.
A forgórész tovább forogva zárja a szívórést, és megkezdődik a sűrítés.
A "felső holtponton" berobban a keverék, és kezdődik a munkaütem, a kialakult nyomás a forgórészt a palástfelületen tovább forgatja.
A forgórész továbbforog, nyit a kipufogórés az elégett gázok a forgórész hátoldalán található kiömlő csatornán át távoznak.
A képtárban, és a videón, tanulmányozhatja a motor felépítését, működését.
|